انتخاب رنگ در نقاشي ساختمان

ارائه خدمات ساختماني با بهترين متد روز دنيا

انتخاب رنگ در نقاشي ساختمان

۱۴۷ بازديد

 

بحث انتخاب رنگ نيز يكي از ديگر مباحث بسيار مهم در انجام نقاشي ساختمان بيمارستان است. در مرحله رنگ آميزي بايستي به اين نكته دقت داشت كه حتما بهترين رنگ براي انجام نقاشي انتخاب گردد. براي اين امر، لازم است كه شما با انواع رنگ و نقش و تاثير آن در نقاشي ساختمان آشنا باشيد.

يكي از نكات بسيار مهمي كه بايستي حتما در بحث نقاشي ساختمان مورد توجه قرار گيرد، شيوه چيدمان خانه، دكوراسيون، رنگ مبل ها، اندازه اتاق ها و ارتفاع سقف ها، نور و روشنايي است. هم چنين نبايد از تاثير رنگ ها بر روان انسان غافل شد. چرا كه مطالعات روانشناختي فراوان حاكي از آن است كه اگر يك انسان در درازمدت تحت اثر پرتو با رنگي خاص باشد، دير يا نقاشي دانشگاه زود روحياتش به سوي انرژي هاي نهاني آن رنگ متمايل خواهد گرديد.

آماده سازي خانه براي نقاشي ساختمان

بسياري علاقه دارند كه خودشان با علاقه، به كار  نقاشي بيمارستان بپردازند. اگر شما نيز چنين هستيد، مي توانيد قلم مو را برداشته و در كنار اعضاي خانواده و يا دوستان به كار نقاشي ساختمانتان بپردازيد. براي اين منظور، مي بايست ابتدا كليه وسايل را جمع نموده، تابلوها را برداشته و حتما پنجره ها را باز نماييد. با استفاده از يك برس دسته بلند مي توانيد ديوارها و سقف را گردگيري نماييد.

بسياري از اوقات، مشاهده گرديده كه افراد براي نقاشي ساختمان دانشگاه از سليقه هاي شخصي يا مدهاي روز استفاده مي نمايند. با اين حال بايستي اين نكته را مدنظر قرار داد كه استفاده از برخي رنگ ها، اگر با آگهي كافي صورت نگيرد، مي تواند سبب ايجاد مشكلاتي در درازمدت براي شما گردد.

 

 

 

 

متاسفانه در كشور ما، اكثر افراد در بحث انتخاب رنگ هيچ ذوق و سليقه اي به خرج نداده و از رنگ هاي همگاني پسند استفاده مي نمايند. اكثر نقاشان ساختمان نيز بر اين قضيه اذعان دارند كه در كشورمان رنگ هاي سفيد، طوري، آبي، استخواني بيشترين انتخاب را در رنگ آميزي ساختماني دارند و رنگ هاي ديگر بسيار كم تر متداول هستند.

 

با اين حال خوشبختانه در سال هاي اخير، در نقاشي ساختمان رنگ هاي خاص تري همانند زرد، صورتي، نارنجي، قرمز و زردچوبه اي نيز استفاده گرديده و بيشتر مربوط به تاثير فرهنگي و آداب نقاشي ساختمان دانشگاه  داري از كشورهاي ديگر مي باشد.

 

نقاشي ساختمان چگونه انجام مي گردد ؟ (آموزش نقاشي ساختمان)

به طور كلي صنعت نقاشي ساختمان مدرسه از جمله مهم ترين خدمات تزئيناتي ساختمان بوده و نكات فراواني دارد. با اين حال بسيار مايلند بدانند كه نقاشي ساختمان به چه صورت انجام مي گردد. در بخش زير به صورت مختصر و گام به گام، اين مباحث را آورده ايم:

 

  1. تميز كردن سطوح
  2. اجراي روغن الف
  3. اجراي بتونه
  4. پوسته زني (سمباده كشي)
  5. آستر اوليه
  6. لكه گيري
  7. سمباده زني مجدد
  8. آستر دوم
  9. آستر سوم
  10. رنگ رويه

 

با اين همه، رنگ ها به صورت تكي در خانه ها به كار گرفته نشده نقاشي ساختمان مدرسه و اغلب در كنار يك رنگ از چندين رنگ ديگر نيز استفاده مي گردد تا با ايجاد تضاد رنگي، جلب توجه در افراد ايجاد شود.

 

هم چنين در صورتي كه رنگ ديوارها از نوع قابل شستشو است، نقاشي ساختمان مدرسه مي توانيد محلول آب ولرم را با صابون و مقدار كمي مايع سفيدكننده را با اسفنج روي ديوار كشيده و با دستمال تميز پاك نماييد. بدين صورت هر دفعه قسمت كوچكي از ديوار (مثلا نيم متر مربع) را پاك نموده و مرز ميان دو قسمت تميز شده را نيز هر بار پاك نماييد تا در نهايت هيچ گونه لكه اي بر جاي نماند.

 

پس از اين مرحله، بايستي لكه گيري احتمالي سطوح آغاز گردد. براي اين منظور شما مي بايست به مقدار كافي گچ درزگيري كناف يا گچ كشته و يك كاردك داشته باشيد كه به سادگي اين موارد را مي توان در ابزارفروشي ها يافت.

سپس كافي است كه گچ كشته را در دست گرفته و با كاردك آن را بر روي لكه ها و افتادگي هاي گچي ديوار بماليد. دقت كنيد كه شما مي بايست سطح ديوار را پس از هر لكه گيري صاف نماييد. چرا كه اگر گچ خشك گردد، كندن و جدا نمودن آن از ديوار كاري به مراتب مشكل خواهد بود. در پايان پس از اين كه كليه سطوح لكه گيري شدند، مي توانيد از يك سمباته نرم براي صيقل ناصافي هاي احتمالي استفاده نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.